joi, 11 iulie 2013

IOAN TUDORAN, MEDIEŞEANUL CARE TRANSFORMĂ PIESELE DE CEASORNIC ÎN TABLOURI

Artistul plastic amator Ioan Tudoran este omul care alături de Emil Mureşan au adus la Mediaş, la rang de artă, piesele de ceasornic, respectiv pânza de păianjen. Astfel, pentru a treia oară în ultimul deceniu, Ioan Tudoran, în vârstă de 70 de ani expune pentru o săptămână la Casa Schuller, începând de miercuri după amiază, un număr de 51 de tablouri realizate din piese de ceasornic şi respectiv paie. Dacă în urmă cu zece ani, ineditele tablouri reprezentau un "boom", fiind valorificate cu sume de până la 10.000 de dolari, în ultima vreme, preţul acestora a scăzut dramatic.
"Am şi astăzi destui cumpărători, îndeosebi străini, însă pot spune că oferta depăşeşte cererea. A fost într-adevăr o perioadă în care am dus o lipsă acută de piese de ceasornic, însă lucrurile s-au rezolvat. Un tablou de mărime medie îl realizez în câteva săptămâni, iar lucrările reproduc maşini, ambarcaţiuni sau chiar turnuri din cetatea Mediaşului. Pasiunea în speţă o am de vreo 40 de ani, iar totul a început după căsătorie, socrul meu fiind ceasornicar de profesie. Cei patru copii ai mei, trei fete gemene şi un băiat, cu toţii stabiliţi în străinătate, au avut parte de câte un tablou exclusivist din partea mea", a declarat pentru "Adevărul verde în faţă", insolitul artist plastic medieşean.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu