vineri, 12 aprilie 2013

O ŞAMPANIE CU DEDICAŢIE PENTRU UN OM...CÂT CASA POPORULUI!

Pe Mihai nu reuşisem să-l mai vizitez de ceva vreme. Oricum, parcă devenise şi foarte ursuz, nimeni nu-i mai intra în voie. Iar asta pentru că nu mai putea face ceea ce era convins că i se potrivea cel mai bine: să graveze! Ani de zile fusese şeful secţiei de gravură din cadrul SC "Vitrometan" SA Mediaş, una dintre firmele de tradiţie ale municipiului de pe Târnava Mare, cunoscută pe întreg mapamondul pentru inegalabilele produse din cristal, realizate aici. Mihai a suferit enorm după ce firma a fosr pusă pe butuci de un investitor "strategic" german, iar într-un final chiar s-a îmbolnăvit de...inimă rea! Boala s-a agravat, suferinţa a devenit cruntă şi am înţeles că nu mai are foarte mult de trăit. Medicii i-au spus în faţă că nu va mai prinde anul 2014. Am fost cutremurat la aflarea veştii şi m-am dus să-i mai ridic puţin moralul. L-am găsit extrem de slăbit, aproape livit şi m-a întâmpinat cu un rictus în colţul gurii: "prietene, a sosit vremea să depun armele", abia a îngăimat Mihai. Am stat ore în şir la taclale, totul gravitând în jurul cristalului de Mediaş. L-am simţit însufleţindu-se cu fiecare frază,atunci când a făcut referire la cei doi ani de muncă în care au fost realizate candelabrele de cristal ce împodobesc astăzi Casa poporului. Apoape de plecare mi-a transmis şi ultima sa dorinţă: să-i scriu un epitaf pe o bucată de cristal în formă de inimă, de pe cruce. L-am îmbărbătat, spunându-i că mai avem încă multe sticle cu vin de băut împreună, servite evident, din pahare de cristal. Şi fiindcă mi-a scăpat "porumbelul" din gură a trebuit să caut cu asiduitate ceva special pentru un om special. Aşa am aflat despre unicul loc de unde pot fi achiziţionate Cadouri inalta clasa. Este magazinul care oferă gravură artistică sută la sută manuală, pe sticlă, metal sau lemn. Evident că la loc de cinste stau seturile de pahare de cristal, însă oferta mai cuprinde bijuterii, ceasuri, decoraţiuni, marochinărie, porţelan, argintărie. Noutatea absolută constă în faptul că orice astfel de cadou poate fi personalizat prin inscripţionări sau mesaje gravate, indiferent de suport. Gravura unicat artistica se realizează cu ajutorul unor freze foarte fine, asta pe lângă talentul şi pasiunea creatorului. Adevărate opere de artă livrate în ambalaje deosebite, produsele în speţă sunt extrem de solicitate, cea mai vândută fiind (statueta) JUSTITIA, pe care mulţi au reuşit deja să pună mâna, fiind lesne de...cumpărat! Eu unul nu vreau să cumpăr justiţia ci nădăjduiesc doar ca Mişu să nu se prăpădească prea curând, pentru a avea posibilitatea ca, de ziua sa onomastică, acest om cât...Casa Poporului, să servească o şampanie cu dedicaţie, limpede precum cristalul!

Un comentariu:

  1. fabrica sa infiintat in 1922 de catre berari bragadiru bucuresti si vinari din inprejurimile mediasului, au adus mesteri polonezi si lea dat case mai sint si acum ramasi .. au produs lucrat pentru casa nebunului [viitor mol] circa 2 ani ,munceau 3500 muncitori ,exporta in lume .. dupa revolutie toti ghertoi politici ,afaceristi , baroni locali , inpreuna de toate culorile , au tras din toate colturile cu ingineri financiare pentru distrugerea fabrici . cine raspunde ?

    RăspundețiȘtergere