joi, 12 aprilie 2012

"COMISARUL CATTANI" DE MEDIAȘ (9) : "AM FOST ANCHETAT PENTRU CĂ NU MI-AȘ FI PLĂTIT PRĂJITURILE DE LA NUNTĂ!"

Vasile Victor a rămas impresionat de numărul extrem de mare de cititori care au lecturat până acum în "Adevărul verde în față" povestea vieții sale, dar mai ales perpetua luptă cu "caracatița" din ministerul de Interne. Fostul ofițer de poliție medieșean nu se aștepta însă, la o totală lipsă de reacție din partea persoanelor pe care le-a nominalizat episodic în relatările sale, ca fiind atinse mai mult sau mai puțin de flagelul corupției. "Am remarcat în schimb vreo câțiva indivizi, foarte curajoși...anonimi, interesați din cale afară de căsătoria mea. Realizez la ce anume se face referire, iar personal îl bănuiesc de acest interes pe fostul prim-procuror al Parchetului de pe lângă Judecătoria Mediaș Ioan Lascu. Însă, așa cum am susținut dintotdeauna, nu am absolut nimic de ascuns, tot trecutul meu îl voi pune pe tavă celor interesați. Deci, așa este, am o soție frumoasă ca o păpușă, cu 11 ani mai tânără decât mine, pe care Dumnezeu mi-a dat-o în cale după ce fosta logodnică, Luminița Pantofaru din Deva, cu care urma să mă căsătoresc, a pierit într-un accident rutier, zdrobită de un TIR, în apropiere de Ceptura. În fine, trec peste această perioadă și ajungem în data de 15 septembrie 1989 atunci când am avut programată nunta, cu actuala soție, la cantina din Copșa Mică. Știindu-mă tot timpul monitorizat și în centrul atenției, le-am solicitat mai multor colegi să achiziționeze în nume propriu alimentele și băuturile necesare ospățului, eu achitându-le ulterior contravaloarea lor. Dar, din păcate, tot m-am lăsat descoperit la capitolul prăjituri. Acestea au fost făcute de câteva cofetărese, cărora le-am dat doar materia primă necesară, femeile insistând ca manopera să rămână cadoul lor de nuntă. N-a trecut însă prea mult timp și am fost înștiințat că sunt cercetat de către Tribunalul Militar pentru mita mascată de care beneficiaem. Special pentru mine a venit de la București generalul Suceavă, care mi-a adus la cunoștiință acuzațiile, prezentându-mi spre justificare un bon de casă cu o sumă suspect de mică pentru numărul dulciurilor oferite la nuntă. I-am replicat cu o ironie fină, cum procedează domnia-sa atunci când se întâmplă să meargă la restaurant, iar nota de plată este întâmplător subevaluată? N-a avut nicio replică, iar dosarul s-a închis de la sine. Dar de cea mai tare înscenare am avut parte în 13 septembrie 1995. În ziua respectivă eu plecam în concediu în Germania, iar la Poliția Orașului Dumbrăveni se ticluia vendeta. Un oarecare Simuț, informator notoriu și braconier renumit prin pădurile din Viișoare, scria o sesizare împotriva subsemnatului, din care rezulta că în după-amiaza cu pricina am luat de la un cetățean străin suma de 200 de mărci germane pentru a-i restutui permisul de conducere ridicat pentru conducere sub influența băuturilor alcoolice. Se specifica faptul că m-aș fi întâlnit cu acesta în Ernea, descinzând din mașina personală pe care, culmea, o vândusem cu două săptămâni în urmă. Se aștepta cu sufletul la gură revenirea mea din concediu pentru a fi arestat pentru luare de mită. Deja inspectorul-șef Nicolae Gheorghe Șuteu dăduse sfoară în țară, prelucrând tuturor inspectoratelor din România faptul că mi s-a întocmit dosar penal pentru respectiva infracțiune. La confruntare însă...stupoare totală. Pe data de 13 septembrie 1995 apărea însă în pașaport viza de Germania, așadar nu puteam fi în aceeași zi în două locuri, la o distanță de 2.000 de kilometri. Strâns cu ușa, dar mai ales amenințat că mă voi constitui parte civilă cu suma de 100.000 de mărci germane pentru ultraj, Simuț a recunoscut că a făcut totul la sugestia inspectorului-șef Șuteu, din care cauză avea să fie destituit din funcție, precum și a comandantului din Dumbrăveni, Viorel Mitea", ne-a relatat un nou episod din cariera-i tumultoasă, "Comisarul Cattani" de Mediaș.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu