joi, 8 martie 2012

NU TREBUIE SĂ FII SPECIAL PENTRU A AJUNGE GENERAL, CI DOAR SĂ AI RUDE LA ROMGAZ SAU TRANSGAZ MEDIAȘ!

Zilele trecute l-am revăzut, după foarte mulți ani, pe unul dintre cei mai apropiați colegi de liceu, în prezent profesor de matematică în Brașov. Revenise la Mediaș doar pentru parastasul de 40 de zile al mamei sale, însă reîntâlnirea noastră a fost una extrem de emoționantă. Ore în șir am depănat amintiri, am discutat despre politică, economie mondială, fotbal și multe altele. La un moment dat am ajuns și la debutul carierei profesionale a fiecăruia dintre noi. Mi-a destăinuit că și-a început activitatea ca profesor într-un sat obscur, aparținător orașului Dumbrăveni (Șaroșu pe Târnave) unde, timp de un an, l-a avut ca și coleg (profesor suplinitor) pe Lucian Ioan Muntean (foto). "Era un băiat pipernicit și retras, abia venit de pe băncile facultății, care nu ieșea niciodată în evidență. O colegă chiar pusese ochii pe el, însă acesta nici nu îndrăznea să o privească. Spunea doar că are o prietenă la Romgaz, la care nu vrea să renunțe pentru nimeni altcineva. Anul următor eu am obținut o catedră în Sibiu și n-am mai auzit de Lucian decât după vreo cinci ani. Venisem la poliție pentru un cazier judiciar iar el era angajat al respectivului serviciu, ca subofițer. Atunci am aflat că se căsătorise cu vechea sa iubire și că devenise tatăl unui băiat. Am rămas însă fără grai când, de curând, am aflat că acum este chestor și unul dintre adjuncții Inspectoratului General al Poliției Române. Nu m-am lăsat până când nu am aflat de unde și până unde a avut parte de o asemenea ascensiune incredibilă un individ care abia a împlinit 40 de ani. Răspunsul l-am aflat repede, pentru că și eu am relații în cadrul companiilor astea din domeniul gazului metan, de la Mediaș. De fapt mi-a lipsit doar echivalentul a 5.000 de euro, la momentul oportun, pentru a prinde și eu un post de directoraș acolo. Orice s-ar spune la Romgaz și Transgaz s-au tras mereu sfori, iar impactul a fost de multe ori incomensurabil. Până la urmă am aflat că Lucian Muntean a devenit rudă prin alianță cu Florin Muntean, ex-director general de la Transgaz, care împreună cu Cazacu a avut grijă de cariera fostului profesor suplinitor de la Șaroș. Personal, sunt tot mai intrigat de ceea se întâmplă în România, care chiar a devenit țara tuturor posibilităților". La momentul întâlnirii noastre nu se consumase încă drama de la coaforul Perla din Capitală, în care angajatul militar al Ministerului Administrației și Internelor, Gheorghe Vlădan ucisese două persoane cu pistolul din dotare. Eu unul nu am fost surprins de nefericitul incident, din moment ce, în poliție nu e nevoie să fi special pentru a ajunge general (chestor)! Corupția e mult prea mare și generalizată în România, dar nici sistemul judiciar nu e de mare folos. De mult ar fi trebuit să preluăm experiența în domeniu a Statelor Unite ale Americii, acolo unde după prima amenințare, se emite ordin de interdicție. Iar nerespectarea lui duce automat la arestare, lucru pe care - printre alții - l-a simțit pe propria piele și un român, fostul parlamentar Raj Tunaru. În România pot fi depuse plângeri peste plângeri pentru infracțiuni flagrante, la orice secție de poliție, căci oricum nu se rezolvă nimic. Iar eventuala moarte a reclamantului (cazul soției lui Vlădan) e doar un prilej de ușurare pentru anchetatori care în acest fel scapă de corvoada cercetărilor și a soluționării plângerilor.

2 comentarii:

  1. "NU TREBUIE SĂ FII SPECIAL PENTRU A AJUNGE GENERAL"... dar trebuie sa fii jurnalist adevarat, pentru a scrie corect.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fi jurnalist adevărat înseamnă, oare, a scrie tot timpul de bine despre autorități? Legat de chestorul Muntean, eu cred că am fost cât se poate de corect (iar aici, repet, sunt blogger nu jurnalist!). CV-ul domniei-sale este public, chiar l-am consultat personal și nu cred că există vreo inadvertență. Totuși, e posibil să nu fi fost corect, pentru că am evitat să scriu și părerile unor cadre vechi ale Poliției Municipiului Mediaș, despre chestor. Și chiar nu-mi aduc aminte să fi fost vreuna bună!!!

      Ștergere