luni, 19 martie 2012

"COMISARUL CATTANI" DE MEDIAȘ (3) : "ÎN DOSARELE GRELE, COMANDANTUL POLIȚIEI MUNICIPALE JUCA LA DOUĂ CAPETE!"

Ajuns la Mediaș în urma câștigării concursului susținut pentru postul de locțiitor al comandantului, rămas vacant după pensionarea lui Luca Banea, "Comisarul Cattani" avea să ia cunoștiință și în municipiul de pe Târnava Mare cu aceleași practici neortodoxe de rezolvare a dosarelor. "Încă de când am venit la Mediaș, am fost frapat de notorietatea unui interlop, respectiv de faptul că nici măcar primarul orașului nu era atât de cunoscut precum Costel Circaru'. Toată lumea îi știa de frică și nu era deloc o legendă faptul că doi polițiști fuseseră bătuți de acesta chiar în curtea instituției. Pentru imaginea poliției locale, aflată într-o evidentă criză de credibilitate, trebuia intreprins repede ceva care să le redea oamenilor încrederea în instituția respectivă. I-am spus acest lucru comandantului Vasile Popescu, cu care eram convins că voi face o echipă redutabilă. Împreună, am găsit de cuviință că arestarea interlopului amintit ar fi spălat multe dintre păcatele polițiștilor. La câte infracțiuni comisese și continua să comită pe bandă rulantă, nu părea deloc greu să fie arestat, chiar dacă fusesem prevenit că acesta era protejatul prim-procurorului Ioan Lascu. Ocazia de a-l priponi pe Costel Circaru' s-a ivit neașteptat de repede cu prilejul Balului Bobocilor organizat la Casa de Cultură a Sindicatelor. Ca de obicei, Costel Circaru', chitit pe scandal, și-a făcut apariția în locația cu pricina și a început să se ia de câteva liceene. A intervenit fostul primar Teodor Plopeanu, la acea vreme directorul Școlii Naționale de Gaz care însă a fost scuipat, la fel ca și directorul Casei de Cultură a Sindicatelor, care era pe punctul de a mai fi și bătut. A urmat audierea martorilor și pregătirea dosarului pentru a fi trimis în instanță. Brusc însă, lucrurile s-au precipitat. Comandantul Popescu mi-a înmânat dosarul cu tot felul de însemnărie ale acestuia, din care rezulta că faptele încriminate nu s-au petrecut. Ca urmare a perplexității afișate în fața acestuia, Vasile Popescu m-a amenințat, în biroul său, că mă face terci dacă voi mai lua decizii peste capul său, în...dosarele grele! Am simțit pentru prima oară gustul trădării, nu neapărat a mea personală cât a profesiunii de polițist, care îți interzice să joci la două capete! Nu m-am lăsat însă copleșit de amenințări, am refăcut dosarul prin reaudierea celor doi martori cheie, între care unul era Teodor Plopeanu și l-am așteptat la intrarea în oraș pe Costel Circaru', care se afla la poker într-un cazinou din Brașov. Procesul s-a derulat rapid, judecătorul Vișa condamnându-l la patru luni de închisoare cu executare, sentință menținută și la apel de magistrații Deac și Haneș. Din păcate, interlopul a fost eliberat după numai două săptămâni, în urma intervențiilor tandemului Popescu-Lascu. De fapt, la doar câteva zile după eliberarea lui Costel Circaru' pe comandantul Vasile popescu l-am văzut intrând în instituție cu o sacoșă plină cu bancnote. Ne-a spus că nu este deloc ce pare a fi, ci pur și simplu un împrumut de la Banca Dacia Felix, bani cu care susținea că dorește să cumpere o fabrică. Eșecul demersului meu în dosarul cu pricina avea să fie urmat curând, de un altul: am fost "exilat" la Poliția din Sibiu, unde trebuia să fac zilnic naveta, riscând să-mi termin fie cariera, fie căsnicia. Șansa părea a-mi surâde o dată cu câștigarea alegerilor generale de către CDR. Atunci am fost solicitat să devin comandantul Poliției Municipale Mediaș, după ce Vasile Popescu își prezentase demisia". În episodul de marți, cititorii vor afla despre perpetuua luptă a lui Victor Vasile cu șefii săi ierarhici, până la momentul depistării cancerului esofagian.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu