duminică, 18 martie 2012

"COMISARUL CATTANI" DE MEDIAȘ (2) : "PRIMUL PE CARE L-AM ARESTAT A FOST ORGANIZATORUL CHIOLHANURILOR PENTRU MILIȚIENII ȘI PROCURORII DIN JUDEȚ!"

Victor Vasile și-a început activitatea profesională la Copșa Mică, acolo unde "am produs primul mare deranj. Nu suportam rutina, așa că într-o bună zi am decis să încep anchetarea cazurilor de devalizări ale locuințelor închiriate angajaților fostei Intreprinderi Metalurgice de Metale Neferoase (IMMN). Oamenii ăștia obișnuiau ca în momentul plecării să vândă absolut toate dotările din apartamente, lăsând doar pereții goi. Celor cărora le revenea sarcina de a verifica modul de predare a locuințelor semnau ca primarul, adică fără nici cea mai mică verificare. Directorul de atunci al IMMN, unul Muller s-a plâns șefilor mei de la Sibiu. A venit la Copșa Mică însuși șeful cercetărilor penale din reședința de județ, pe nume Hodorog, care a decis că pentru a scăpa de mine trebuie să fiu...promovat. Așa am ajuns șeful poliției din Dumbrăveni, unde l-am găsit pe o funcție de conducere pe maiorul Dimitrie Corneanu. El era, acolo, un fel de maestru de ceremonii, fiind cel care se ocupa de organizarea unor chiolhanuri, la care participau toată crema Miliției și a Procuraturii din județ. Deși i-am explicat încă de la bun început să vom face echipă împreună, doar dacă își schimbă metodele de lucru, la un sfârșit de săptămână am acceptat propunerea acestuia de a-l însoți la unul dintre aceste megapetreceri cu grătare din carne de pui, de la ferma avicolă din oraș, dar și cu băuturi fine, care la vremea respectivă nu existau decât în shop-uri. Am plecat de la petrecere după foarte puțin timp, nu înainte de a-mi anunța subordonatul, pe maiorul Corneanu să nu întârzie a doua zi la program, pentru că aveam fosrte mult de lucru. Dându-și seama că nu mă poate corupe și că voi rămâne același om dedicat principiilor de viață și meseriei, în scurt timp acesta a solicitat transferul său la Sibiu. Din ziua următoare am decis apoi să fac curățenie în oraș, iar primul arestat a fost Florescu, șeful Restaurantului Transilvania acolo unde se organizau regulat chiolhanurile cu pricina. Nu spun că, eu însumi aș fi fost vreun sfânt. Am acceptat ca zilnic să-mi fie adus la domiciliu, în văzul tuturor, câte un singur pui sau câte un kilogram de roșii și castraveți de la serele din oraș. Totul era pentru consumul strict al familiei și nicidecum pentru a face comerț ilicit sau speculă. Din acest motiv la Revoluție am fost probabil singurul polițist aclamat de locuitorii care, mi-au cerut în mod expres să devin primarul lor. Le-am explicat că eu nu sunt făcut să lucrez în administrație așa că l-am lăsat pe Mircea Dobreanu să-și facă echipa cu care să conducă destinele orașului. Când însă secretarul semianalfabet al primăriei mi-a reproșat că n-am întocmit suficient de bine un raport de activitate al instituției pe care o conduceam, am hotărât să-mi iau familia și să plec la Mediaș, acolo unde se ivise un post de locțiitor al comandantului poliției municipale. Am participat la concursul pe care l-am luat cu brio și urma să încep una dintre cele mai dure experiențe din carieră". În episodul de luni cititorii blogului "Adevărul verde în față" vor putea afla despre culisele arestării interlopului Costel Circaru', precum și despre disputele ireconciliabile cu comandantul Vasile Popescu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu