luni, 24 octombrie 2011

CUM M-AM TREZIT PESTE NOAPTE CU O ALTĂ IDENTITATE


Chiar dacă nu am “comis-o” atât de tare încât să fiu nevoit să-mi schimb identitatea (operaţiune pentru care am auzit că se plăteşte între 1000-1500 de euro), deunăzi m-am ales cu un alt nume, pentru care nu a fost necesar nici să mă...mărit, dar nici să scot vreun ban din buzunar! A fost de-ajuns doar să scot la vedere actul de identitate pentru a deveni imediat altcineva. “Transformarea” s-a petrecut chiar în sediul Primăriei Mediaş şi urmarea acesteia am fost la un pas de a fi “săltat” de poliţişti. Iată, pe scurt, întreaga tărăşenie care s-a petrecut în cursul zilei de vineri. Fiind desemnat recenzor pentru recensământul care se desfăşoară în aceste zile în întreaga ţară, a fost necesar ca, la un moment dat să intru în contact cu recenzorul-şef, angajat al Primăriei Mediaş. Pentru a putea dialoga cu acesta trebuia să-mi las actul de identitate la intrarea în instituţie, iar pe baza lui, să obţin o cartelă de acces. La întoarcere, o “panaramă” de angajat al primăriei (la propriu şi la figurat!) mi-a înmânat un alt act de identitate, pe care – recunosc- că nu am avut prezenţa de spirit să îl verific. Sâmbătă această “imprudenţă” era însă să mă coste enorm. În momentul în care am intrat în casa unui pensionar pentru a efectua recenzarea locuinţei şi a persoanei, individul a realizat că sunt un “impostor” (care se prezintă cu legitimaţia pe un nume iar cu cartea de identitate pe alt nume!). Imediat omul m-a sechestrat şi a sunat la poliţie! Am avut noroc că am fost recunoscut de agentul care a descins la locuinţa cu pricina, astfel că am fost repede eliberat şi...reabilitat! Au mai trecut însă alte două zile până când mi-am recăpătat şi identitatea, pentru că numitul Szabo Istvan-Csabacel care mi-a preluat-o (aflat la primărie pentru a solicita o autorizaţie) era plecat din localitate. Nu sunt sigur dacă omul ăsta nu a comis vreun delict în tot acest interval astfel încât mâine-poimâine să mă pomenesc la ’’mititica’’. Pentru toate aceste neajunsuri îi solicit în mod public primarului în exerciţiu sancţionarea drastică a funcţionarului...distrat!

Un comentariu:

  1. Haide, da-o incolo de treaba, ca si tu esti cascat si nu ai verificat CI! Nu e de vina numai salariatul distrat, ci si tu. Inca nu ai priceput ca la noi nu trebuie sa ai incredere in nici un functionar public si esti nevoit sa verifici orice ti se inmana ca sa fii sigur ca primesti ce ai cerut? Nu as da vina pe salariat pentru ca era "normal" ca el sa fie incompetent ci as da vina pe tine ca nu ai verificat!!!

    RăspundețiȘtergere