vineri, 22 aprilie 2011

O MOLDOVEANCĂ, ADOPTATĂ DE MEDIAŞ, ÎN FINALA FESTIVALULUI NAŢIONAL DE ARTE PENTRU LICEENI



Judeţul Sibiu are o singură finalistă la Festivalul Naţional de Arte pentru Liceeni - LicArt. Victoria Efrosi (19 ani), elevă la Liceul Teoretic Axente Sever din Mediaş, originară din Republica Moldova şi cochetând de o vreme cu modelingul a ajuns în marea finală cu poezia „Casa şi cireşul", alături de alţi 29 de poeţi, ce au trimis 46 de texte. La marea finală de la Bucureşti, ce va avea loc în perioada 27-29 mai, participă încă 40 de fotografi, cu 55 de imagini, şi 44 de actori, cu trei spectacole. Toţi concurenţii vor avea parte în cele trei zile, de multe surprize, întâlniri cu personalităţi marcante ale vieţii culturale, spectacole de teatru, concerte, work-shop-uri şi excursii. Premiile vor depăşi 15.000 lei şi constă în DSLR-uri profesioniste, laptopuri, premii în bani, echipament fotografic şi cărţi. Iar cea mai bună trupă de teatru va pleca de la Marea Finală cu 4000 lei. La cea de-a zecea ediţie a LicArt s-au înscris, timp de şase luni, peste 2.000 liceeni la secţiunile Poezie şi Fotografie, cu 7.733 de creaţii, şi alţi 563 au făcut parte din cele 40 de trupe de teatru concurente. În semifinală au intrat 170 de poezii, 634 de fotografii şi 50 de spectacole. Iată şi poezia cu care s-a înscris în concurs Victoria :
Casa şi cireşul
Îmi doresc să am o casă de-un cireş semeţ umbrită,
Şi când râde primăvara să-mi văd casa înflorită,
Iar prin mai de dimineaţă, printre flori s-aud albine,
Şi să am cireaşă dulce, când senina vară vine.
Vreau să stau până-n septembre sub copac pe iarba moale
Până noaptea, să văd cerul îmbrăcat de stele-n zale.
În octombre la fereastră s-am un soare ruginiu,
Căci cireşul o să-mi ardă, îmbrăcat în aur viu.
Iarna când să cadă fulgii, înălbind cireşul meu,
Crengile să pară îngeri, el să pară-un Dumnezeu.
Uite-aşa pân se usucă şi atunci să mor şi eu,
Eu fiind o mândră casă, Tu fiind cireşul meu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu