marți, 7 decembrie 2010

SE INCHINA LA PERETII PROPRIEI CASE!!!






O sibiancă de 84 ani are mănăstire în propria casă. De aproape un sfert de veac, Eugenia Vulcu este chiriaşă într-un imobil, declarat monument istoric, situat pe strada Turnului nr.14, în fosta Capitală Culturală Europeană, unde în urmă cu şapte secole şi-au avut reşedinţa călugării iezuiţi. Pe tavanele a două dintre apartamentele imobilului, locuite în prezent de Eugenia Vulcu, a cărei nepoată este căsătorită cu fostul compozitor Anton Şuteu şi respectiv de Cătălina Frantz, se evidenţiază încă stucaturi cu Sfânta Treime şi cei 12 apostoli, medalioane cu scene din viaţa lui Iisus şi cartuşe din Vechiul Testament. „Asta este biserica mea şi a vecinei mele, Cătălina, cu zece ani mai mică decât mine. Duminică de duminică, ascultăm împreună slujba la radio şi ne închinăm la pereţi, pentru că eu personal nu mă pot deplasa la liturghii”, ne-a declarat octogenara. Locuinţa celor două sibience reprezintă efectiv un loc de pelerinaj, anual fiind vizitate de studenţi la Arhitectură şi de delegaţii oficiale din întreaga lume. „În urmă cu cinci ani o trupă din Spania a filmat aici un videoclip şi chiar soţul nepoatei mele, Anton Şuteu mi-a tot promis că vine să vadă mănăstirea în care locuiesc însă, din păcate, s-a stins înainte să mai ajungă. Singura noastră problemă o reprezintă faptul că, fiind monument istoric, imobilul în care locuim nu poate fi nici măcar zugrăvit”, ne-a mai spus ruda prin alianţă a ex-compozitorului Anton Şuteu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu