duminică, 24 octombrie 2010

FIUL RENEGAT AL LUI SEBASTIAN PAPAIANI VREA SA-SI REVADA TATAL LA MEDIAS






Mediaşul, respectiv Sala Sindicatelor, va fi miercuri, de la ora 18, gazda unui spectacol aniversar, dedicat împlinirii a 75 de ani de viaţă a unui “monstru sacru” al teatrului şi filmului românesc, Sebastian Papaiani (pe numele său adevărat Papaianei). Cu acest prilej va fi prezentată în municipiul de pe Târnava Mare premiera “Secta femeilor”, avându-l drept protagonist pe sărbătorit, în rolul lui Socrate. Piesa este o punere în scenă a comediei antice “Norii” scrise de Aristofan. Spectatorii ar putea fi, cu această ocazie, martorii unui moment de-a dreptul emoţionant: o reîntâlnire între tată şi fiu, după 23 de ani! Pentru că trebuie spus faptul că marele actor are în Sibiu, un fiu…renegat, care poartă acelaşi nume şi prenume: Sebastian Papaiani. Acesta are 47 de ani, este grav bolnav şi spune că ar dori să-şi mai vadă pentru ultima oară tatăl, cu care nu a mai stat de vorbă din anul 1987. “Basti” aşa cum îi spun puţinii prieteni rămaşi ai sibianului Sebastian Papaiani, spre deosebire de “Bică”, după cum este cunoscut marele actor bucureştean, locuieşte într-o casă modestă, sordidă chiar, de pe strada Filarmonicii nr. 9. Este ca un “arestat” la domiciliu, pentru că din teama de a nu intra în contact cu jurnaliştii care i-ar putea afecta imaginea actorului, acesta are efectiv un “cerber” în preajmă, în persoana unui vecin. Totuşi, “Basti” a reuşit să înşele vigilenţa “inchizitorului” său şi ne-a făcut mărturisirea de mai sus. Îl macină profund faptul că tatăl său l-a abandonat definitiv dupa divorţul de mama sa, actriţa Eugenia Giurgiu, decedată în urmă cu zece ani. “Mă simt vinovat pentru faptul că, deşi fusesem încredinţat tatălui, la solicitarea mea, atunci când aveam 10 ani, eu am fugit de la el şi m-am reîntors la mama. Bică nu mi-a putut ierta niciodată trădarea, de aceea nu a vrut să mai ştie absolut nimic de mine. A venit pentru câteva minute în 1987, atunci când îmi satisfăceam stagiul militar la Giurgiu. Am stat foarte puţin de vorbă, aşa ca doi străini. Când a murit mama, în anul 2000, l-am chemat la înmormântare însă a refuzat să vină, preferând să meargă la funeraliile lui Dem Rădulescu. Acum sunt singur, pentru că şi fiul meu, tot Sebastian Papaiani, în vârstă de 28 ani este stabilit în Germania şi nu l-am mai văzut de vreo 12 ani”, ne-a mai declarat “Basti”. Aproape moribund, el nu are în preajmă decât un patruped negru, găsit de curând în parcul “Astra”, acolo unde mai iasă din când în când pentru o partidă de şah “aşa ca pensionarii”.

4 comentarii:

  1. Sebastian Vasile Papaiane24 martie 2011 la 23:21

    Daca un tata (Bica) nu poate sa ierte tradarea,
    ce sa faca un fiu (Basti) sau un nepot (Seby)???

    Raspunsul este simplu!!!

    Fiul a demisionat si nepotul asteapta de 28 de ani...

    Germania 24.03.2011
    Sebastian Vasile Papaiane

    RăspundețiȘtergere
  2. Ca parinte, Papaiani a esuat lamentabil. Pe langa acest fiu, mai are o fiica, inchisa intr-un spital de nebuni de ani de zile, acum cred ca are in jur de 48-50 ani. Din cite stiu, spitalul in care traieste este al unei manastiri de prin zona Pitestiului. Oricum, daca se fac investigatii serioase, se va afla, chiar vreau sa stiu ce s-a mai intamplat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. despre ce este vorba mai exact? Imi poti da mai multe detalii?

      Ștergere
  3. Ce sa yic, mare pacat ca un tata ca sebastian papaiani nu aputut sa isi ierte fiul. mare pacata. A fost un actor extrem de valoros, dar pentru ce a facut cu fiul meu, pentru mine este un nimeni...

    RăspundețiȘtergere