duminică, 24 octombrie 2010

DEGEABA E PLIN DE PRODUSE UN MAGAZIN DACA NU E PUS IN VALOARE



http://www.azerty.ro/
Magazinul on-line azerty.ro, de la care, la finele concursului “SuperBlog 2010” ne vom lua, aproape cu toţii, unul dintre cele 50 de premii puse la bătaie, a solicitat participanţilor în cadrul celei de-a XIV-a etape, să încerce promovarea acestuia, după ce tocmai şi-a schimbat înfăţişarea. Comparativ cu cel vechi, actualul logo nu aduce nimic nou prin mesaj sau grafică, existând riscul ca, din acest punct de vedere, magazinul să treacă tot neobservat. Dacă eşti nevoit să-l construieşti într-o “fundătură” atunci trebuie să ştii să-l pui în valoare prin “reclame” luminoase şi chiar printr-o publicitate agresivă. Ca jurnalist am avut ocazia să particip la lansarea câtorva produse de presă. Formula cu invitaţi de marcă, cu locaţii opulente de prezentare are efectul scontat doar pe termen scurt. Oamenii reţin mult mai bine “culisele” sindrofiei decât produsul pentru care a fost pregătită aceasta. De asemenea bugetul pentru o astfel de prezentare nu poate fi deloc unul modest, aşa că, personal, nu aş recomanda un astfel de eveniment pentru lansare, indiferent care ar fi calitatea produsului. Totul depinde însă de bugetul pus la dispoziţie pentru promovarea relansării unui magazin. Mai întâi de toate eu aş merge pe advertoriale (care să cuprindă doar sigla în speţă) plătite site-urilor cu mare trafic în on-line, spre exemplu: cancan.ro, libertatea.ro, okazii.ro, click.ro, adevarul.ro. În acest fel va creşte şi numărul de like-uri pe facebook şi twitter care, în momentul de faţă, e mai mult decât modest (doar 49 pe facebook, respectiv 402 pe twitter), practic site-ul azerty fiind aproape necunoscut. În condiţiile unui buget modest, concursurile pot reprezenta o rampă de lansare pentru produsele magazinului. “SuperBlog” spre exemplu, în condiţiile atragerii unui număr mult mai mare de participanţi reprezintă, indiscutabil, o mare oportunitate pentru “propagarea” informaţiilor despre respectivul magazin. Ar trebui însă organizate şi concursuri “interne”, dotate cu premii constând în produse ale firmei, mai puţin vandabile, dar de înaltă calitate şi fiabilitate. Temele de concurs pot fi dintre cele mai variate: creare logo, grafică site, generare categorii, păreri pertinente de pe forum, etc.

Un comentariu: