vineri, 8 octombrie 2010

CUM SA DEVII "LATIFUNDIAR" CU NUMAI 36 DE EURO


http://www.hostway.ro/
Am aflat recent că numărul bloggerilor din România a atins cifra de 27.000. Asta înseamnă că măcar jumătate dintre ei au devenit “latifundiari”, adică au intrat în proprietatea unor domenii…pe Internet. Prima mea experienţă ca “latifundiar”, despre care m-a incitat să vorbesc SuperBlog 2010, nu a fost deloc una fericită. În urmă cu mai bine de un an, atunci când criza începuse deja să “rânjească” inclusiv în redacţiile marilor trusturi de presă, iar veniturile colaboratorilor (corespondenţi judeţeni) se apropiau periculos de zero, am decis să devin mai independent decât sunt de felul meu. Însă în afară de idei, la momentul respectiv nu aveam decât vreo 9 euro prin buzunare. Dar ce investiţie să poţi face cu o asemenea sumă modică? M-am consultat cu un cunoscut din Sibiu, pe care îl credeam de bună credinţă, iar el mi-a zis cât ai clipi: hai cu ei la înregistrare domenii! Aşa ne-am creat împreună un site, pe care îl doream de ştiri şi informaţii, denumit www.mediasibonline.net. Fără falsă modestie puteam spune că eu eram (şi cred că mai sunt) un “brand” în materie de redactare a posturilor, iar el un nume supercunoscut şi apreciat în Sibiu ca web-designer. Dar se vede treaba că, din două “celebrităţi”, iasă până la urmă un…nătâng! Pe scurt, după câteva luni de “concubinaj” pe site-ul cu pricina, a urmat ruptura. Iar “divorţul” a venit de la sine după “trădarea” dumnealui. În esenţă, despre ce a fost vorba? După ce am ajuns la un trafic mai mult decât mulţumitor, am hotărât că e momentul să ne creăm un cont de AdSense. Adică, vorba aceea: muncim, muncim dar…foloasele când vin?! S-a mai scurs încă o lună, iar în contul nostru se adunase aproape o sută de dolari. Însă i-am pierdut la fel de uşor cum îi şi câştigasem. Pentru că am uitat să precizez, “amicul” m-a băgat la înaintare pentru un mic test la care de unul singur nu s-ar fi încumetat. “Omule, au fost generate bannere super pe site-ul nostru aşa că e momentul să ne adunăm rudele, prietenii, cunoscuţii, să-i trimitem la Internet-Cafe-uri şi să tot dea click-uri pe bannere. Să vezi apoi cum vor curge banii”, mi-a spus încrezător sibianul. Dar ar fi fost prea frumos să fie şi adevărat. Într-o dimineaţă, ne-am pomenit amândoi, ca doi administratori tari ce ne credeam, cu câte un mail de la Google, prin care eram înştiinţaţi că a fost dezactivat contul de AdSense pentru click-uri frauduloase. A fost momentul în care am decis că trebuie să încep ceva pe cont propriu. Mi-am creat aşadar un blog pe care având în vedere ascensiunea din ultimele două luni am hotărât ca, până la finele anului să-l transfer (pentru doar 36 de euro anual) pe .ro. De data aceasta încerc să ascult de sfatul a doi colegi de breaslă care au procedat în mod similar, respectiv Mircea Hodârnău şi Simona Ionescu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu