duminică, 19 septembrie 2010

JIMI HENDRIX "TRAIESTE" IN CASA UNUI MEDIESEAN








Titus Onuţu, un medieşean în vârstă de aproape 60 de ani s-a “înconjurat de Jimi Hendrix precum chinezii de Marele Zid”, aşa cum îi place chiar acestuia să declare. Cu toate că este un fanatic înrăit al celebrului chitarist american, dovadă faptul că şi-a transformat casa într-un veritabil sanctuar dedicat starului, medieşeanul susţine că nu este decât “un fan în sufletul meu şi nimic altceva. Nu-mi place să mă exteriorizez, să fac paradă de acest sentiment, fiind conştient că alţii au făcut, poate, mai mult decât mine pentru Jimi Hendrix”. Şi totuşi, an de an, la data de 18 septembrie, Titus Onuţu, care din pricina fanatismului său pentru artistul mort cu patru decenii în urmă, înecat în somn cu propria vomă, după o beţie cruntă, s-a pricopsit cu porecla de “Titi Nebunul”, continuă să-l comemoreze pe Jimi Hendrix. Uneori în “surdină” alături de apropiaţi, alteori cu mare pompă, invitând chiar şi necunoscuţi. “În urmă cu exact un deceniu, la împlinirea a 30 de ani de la trecerea în nefiinţă a lui Jimi Hendrix, am solicitat oficierea unei slujbe de pomenire la catedrala din Mediaş. A urmat un parastas, la care am invitat inclusiv reprezentanţi ai mass-media. Mulţi dintre cei prezenţi au găsit însă de cuviinţă să denigreze memoria starului sau să ironizeze acel demers. De atunci am decis ca în fiecare 18 septembrie, să chem un preot la domiciliul meu, pentru o slujbă de comemorare. Aprind o lumânare lângă portretul artistului, lecturez din cărţile dedicate acestuia, totul pe fondul muzicii sale inegalabile”, ne-a declarat sâmbătă, Titus Onuţu, care a comemorat 40 de ani de la moartea lui Jimi Hendrix. Casa medieşeanului este înţesată cu tot felul de lucruri ce amintesc de celebrul chitarist: instrumente muzicale profesioniste, postere, afişe, tricouri, CD-uri şi discuri de vinil. “Ultima amintire, o chitară în miniatură, am primit-o de la un prieten care a păstrat-o în buzunarul de la piept atunci când s-a recules la mormântul lui Hendrix de la Seatle. Deşi am cheltuit o avere pentru tot ce am azi în casă legat de chitarist, nu mă voi opri aici cu investiţiile. Intenţionez să vând o proprietate, iar cu banii obţinuţi să-mi completez instrumentarul de sunet. Vreau să am patru boxe şi două amplificatoare, asemenea lui Hendrix când susţinea concerte”, ne-a mărturisit Onuţu. La rândul său chitarist şi membru al trupei “Statuar Session”, medieşeanul ne-a mai declarat că “Hendrix nu poate fi clonat, de aceea nimeni, cu o singură excepţie, George Baicea, nu i-a putut reproduce piesele. Nici chiar eu nu am reuşit această performanţă, lucru poate de înţeles, pentru că sunt chitarist bas”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu