marți, 10 august 2010

A CUMPARAT 500 DE CEASURI PENTRU A REALIZA UN TABLOU



Ioan Tudoran, un artist plastic amator din Mediaş specializat în lucrări neconvenţionale, a cumpărat peste 500 de ceasuri mecanice pentru a realiza un tablou aşa cum văzuse el cândva la Muzeul “Prado” din Spania. Tabloul, care reprezintă un autoturism marca BMW, model 1958, i-a luat peste trei ani din viaţă “pictorului” în vârstă de 65 de ani, dar a meritat: l-a vândut cu 10.000 de dolari. Acum lucrează la al doilea “prototip” pe care are şanse minime să-l mai finalizeze pentru că “românii nu prea mai poartă ceasuri mecanice ci doar electronice”, după cum ne-a mărturisit acesta. “Pentru realizarea primului tablou am dezmembrat mai mult de 500 de ceasuri. Am avut noroc că socrul meu a fost ceasornicar, însă după decesul acestuia n-am mai găsit materia primă necesară. Am colindat săptămânal talciocurile din Ardeal pentru achiziţionarea altor 500 de ceasuri mecanice de mână. Problema constă în faptul că, pentru realizarea unui astfel de tablou, e nevoie doar de anumite modele de ceas, de la care nu scot decât două-trei rotiţe de acelaşi tip. Ele trebuie apoi lipite pe pânză cu un adeziv special şi folosind foarte mult lupa”, a explicat Tudoran. Insolitul artist plastic amator ar dori să le lase drept zestre celor trei fiice gemene ale sale, în vârstă de 32 de ani, câte un astfel de tablou. Nu crede însă că va mai dispune de timpul şi de materia primă necesară pentru realizarea acestora.

Un comentariu: